21 Ekim 2012 Pazar

Hatila Vadisi Millî Parkı Gezisi

Sabah erkenden kalktım. Planım, hastaneye uğrayıp çarşıda güzel bir kahvaltı edip günün geri kalanını kendime ayırmaktı. Giyinip çıktım, hava çok güzeldi. Yürüyerek hastaneye gittim. Tek yatan hastamın hava atışı durmuş beni mahçup etmemişti. Hastaneden ayrılıp çarşıya indim. Festival Cafe'de menemenimi yerken bir araba selektör yaparak durdu ileride.

İrfan Abi, yine sabah dolaşmaya çıkmış. Geldi yanıma oturdu. O sırada Festival Cafe'de arkamızda oturan Kardiyolog da yanımıza geldi. Biraz muhabbet bol çaydan sonra İrfan Abi bizi dolaştırmak istedi. Kardiyolog anca kendi arabasıyla gelmeyi kabul etti. Biz de atladık onun arabaya, İrfan Abi'nin kopilotluğunda Hatila Milli Parkı'na doğru yola koyulduk.
Hatila Vadisi Milli Parkı, Artvin Merkez'e 10km uzaklıkta, içinde değişik bitki türlerinin ve şehirlerde pek rastlanmayacak hayvan türlerinin bulunduğu, yer yer kanyonlar oluşturan dik yamaçların olduğu ve bu kanyonlarda Akdeniz bitki örtüsünün gözlendiği, dibindeki derelerde bol ve kocaman alabalıkların olduğu bir yer. (Bkz. Hatila Vadisi Milli Parkı)
Milli Parkın girişinde "arı giremez" gibi bir ifade vardı ama fotoğrafını çekemedim (Bu vesileyle Hatila Vadisine fotoğraf makineli bir tur düzenlemem farz oldu. Yürüyerek değil belki ama bisikletle olabilir). Bunun sebebini İrfan Abi'den öğrendik. Değişik arı türleri kovanlardaki balların saflığını bozabilirmiş.

Dik yamaçlı ve stabilize yollardan (Ben de bu kelimeyi burada öğrendim, asfalt dökülmemiş yolmuş) geçerek inanılmaz güzel yeşil manzaralar gördük. Tepelerde kurulu küçük köyler hayret verici. Kışın oralarda yaşamıyorlarmış artık.

Gözükmüyor ama yamaçta 4-5 ev var

Bir noktada arabayı dik bir yamacın yanına park edip bir sürü fotoğraf çektik.

Yamaç ve araba ilişkisi

Barkın bu senin için. Ne olduğunu çözemedim, sen tanırsın.

İçinde bulunduğum ortamı tam yansıtamayacağımı düşünerek çektiğim videoyu da paylaşıyorum:

Derinden gelen ses, vadinin dibinden akan derenin sesi, sağda stabilize yol görülebilir. Dere o kadar aşağıda ki kocaman taş atmamıza rağmen düşme sesi gelmedi.

Hatila dönüşü beni Polisevi'ne bıraktılar. İki gündür ilgilenemediğim blogumla ilgilendim. Biraz internet biraz televizyon biraz film derken akşamı ettim. İki iş günlük hafta için enerji topladım ve yattım.